Perussuomalaiset esittävät teatteria Kuusankoskelle

Perussuomalaiset esittävät, että Kouvolan kaupunki kehittää Kuusankoskitalon palveluja ja kohdentaa suunnitellun teatteri-investoinnin siihen.

Kuusankoskitalon tontti Kymijoen rannassa on luontainen sijoituspaikka teatteri-investoinnille ja ns. kulttuurikorttelille. Kuusankoskitalossa on valmiiksi kirjasto, elokuvateatteri, musiikkisali, kahvila, taidegalleria, kokoustilat ja ammattijohtoinen harrastajateatteri. Ammattiteatteri täydentäisi olemassa olevaa tarjontaa.

Kouvolan kaupunki aikoo keskittää merkittäviä liikuntapaikkainvestointeja ja -palveluja keskustaan. Perussuomalaiset näkevät, että kulttuuripalvelujen paras sijoituspaikka on puolestaan Kuusankoski. Kuusankoskitalo on yhtä saavutettava kuin kaupungin keskusta. Valtaosa asiakkaista saapuu teatterille henkilö- tai linja-autolla.

Kuusankoskitaloon liittyy kaunis tehdasmiljöö, Taideruukki ja Pato Klubi, jotka vahvistavat edelleen alueen kulttuurista luonnetta ja tarjontaa. Kuusankoskitaloa laajennettaessa rakennusvaihe ei tee myöskään taukoa ammattiteatterin toimintaan, eikä teatterille tarvitse erikseen järjestää kalliita rakennusaikaisia väistötiloja.

Lisäksi perussuomalaiset toteavat, ettei kaupungilla ole varaa kaavailtuun jopa 100 milj. euroa maksavaan aivan uuteen kulttuurikortteliin. Edullisinta on tukeutua olemassa olevaan infraan. Tässä tapauksessa Kuusankoskitalon laajentamiseen. Kulttuuritoimintojen keskittämisellä ja investoinnin tiukalla budjetoinnilla säästämme rakentamisessa ja myöhemmin käyttötalousmenoissa.

Ukko Bamberg

Perussuomalaisten valtuustoryhmä