Perussuomalaisten Kymen piiri järjestäytyi

Perussuomalaisten Kymenpiirin vasta valittu piirihallitus järjestäytyi puheenjohtajansa Ilpo Heltimoisen johdolla Lappeenrannassa 31.1.2016. Kansanedustaja Jani Mäkelä alusti kokouksen aiheita ja kertoi terveisiä eduskunnasta.

Kymen piiri terävöittää toimintaansa. Onhan edessä vaaliputki, joka alkaa kuntavaaleilla 9.4.2017. Seuraavana vuonna 2018 on vuorossa presidentinvaalit, joiden yhteydessä järjestettäneen ensimmäiset ns. maakunta eli aluevaalit.   Vuoden 2019 keväällä on edelleen tulossa ”tuplavaalit” eduskuntavaalien sattuessa samalle vuodelle eurovaalien kanssa.

Piirisihteeriksi kokouksessa valittiin Ukko Bambergin Kouvolasta ja taloudenhoitajaksi Titta Miikkulainen Taipalsaarelta. Kolme varapuheenjohtajan paikkaa jaettiin seuraavasti: 1.varapuheenjoihtajaksi valittiin Airi Aalto Imatralta. 2. varapuheenjohtajaksi valittiin Freddy van Wonterghem Kotkastaja 3. varapuheenjohtajaksi Petri Mäkelä Lappeenrannasta. Muita henkilövallintoja oli mm. materiaalivastaavan tehtävä, johon valittiin Kotkalainen Olli Kekkonen.

Lisäksi Kymenpiiri perustaa vaalien valmistelua varten työvaliokunnan siten, että työvaliokuntaan kuuluvat puheenjohtajisto, piirisihteeri ja taloudenhoitaja sekä kaksi (2) piirihallituksen varsinaista jäsentä. Mainitut piirihallituksen varsinaiset jäsenet työvaliokunnassa ovat Tuulikki Aksels ja Tero Hankia.

Kirjoitettu 2.2.2016